روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

لزوم توسعه صنعت گردشگری در روستاهای استان کرمانشاه/سید علاالدین

اشاره:این مطلب درتاریخ بیست و سوم اسفندماه 1390 درروزنامه پرتیراژجهان اقتصاد منتشرگردید .بنده هم باتوجه به اهمیت موضوع وارتباط آن  با روستای گردشگری خانقاه آن را دراین وبلاگ نمایش دادم ضمنا نویسنده هم از فرهنگیان خوش ذوق واز اهالی روستای خانقاه می باشد.

صنعت گردشگری یکی از صنایع جوان و شاید جوانترین صنعت اقتصادی جهان باشد،   که امروز در جوامع مختلف طرفداران فراوانی دارد. این صنعت با توجه به دلایل گوناگونی از جمله اشتغالزایی بالا، تحصیل ارز، توزیع عادلانه ثروت در بین افرادجامعه، در آمدزایی زیاد، زود بازده بودن سرمایه گذاری و تبادل فرهنگی، از جایگاه بسیار خوبی در جهان برخوردار است.

قابلیت ها و مزایای صنعت گردشگری یا توریسم، همه را به این باور رسانده، که این صنعت می تواند راه میانبری باشد برای توسعه کشورهای در حال توسعه و تحصیل ثروت ملی بیشتر برای کشورهای پیشرفته و توسعه یافته .

امروزه در سطح جهانی صنعت گردشگری را صادرات نامرئی نیز می نامند چراکه با ورود هر گردشگر زمینه اشتغال 3تا5 نفر ایجاد می شود .بطوری که بر اساس پیش بینی سازمان جهانی جهانگردی در آینده نزدیک حدود 45تا50درصد فرصت های شغلی دنیا در ارتباط با این صنعت خواهند بود و همچنین  بطور متوسط 10درصد تولید ناخالص داخلی و 10درصداشتغال جهان را به خود اختصاص داده است .

ادامه مطلب ...

خانه تکانی از نوعی دیگر

با نزدیک شدن ایام نوروز در فلات ایران زمین همه به نوعی تلاش  می کنند تا به بهترین شکل به استقبال این ایام بروند. زنان در خانه دست به جابجایی اثاثیه منزل می زنند ، رخت خواب و فرشهار را در معرض نور خورشید قرار می دهند تا نم و میکروبهای انباشته زمستان را نابود کنند، اثاثیه کهنه و نامرغوب را از منزل خارج نمایند به جای آن اثاثیه نو و تازه را جایگزین نمایند . برای فرزندان لباس و پوشاک نو خریداری نمایند . به هر شکلی ممکن سعی می کنند دکراسیون منزل را تغییر دهند . مردان نیز هر چند سال یکبار رنگ و روی اتاق ها را تغییر می دهند و با رنگ جدیدی سیمای خانه را عوض می کنند . همه این ها برای ارضای حس تنوع طلبی انسان است. زیرا که انسان ذاتا از سکوت و یکنواختی بدش می آید و احساس خستگی و افسردگی می کنند و دوست دارد به هر شکل ممکن هر چند گاهی یکبار تغییر در اطراف خود بوجود آورد و به اصطلاح خانه تکانی کنند . .

ساحل افتاده گفت گر چه بسی زیستم                                 هیچ نه معلوم شد آه که من کیستم

موج  خودرفته ای تیز خرامید وگفت                                هستم اگر میروم  گرنروم  نیستم.

اقبال 

ادامه مطلب ...

درددلی با کاربران گرامی

مخاطبان فهیم وکاربران گرامی:

" سرای ما" محفلی دوستانه است که برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و وانعکاس اخبارومشکلات روستای خانقاه در زمینه های مختلف وفعالیتهای فرهنگی  و ... ایجاد شده است.

تمام تلاش این است که ساعات مفیدوپرباری را دراین وبلاگ سپری کنید و در کلیه موضوعات به بحث و تبادل نظر بپردازید.

هرچند بنده معتقدبه سانسوربسیاری ازنظرات نیستم وبرشفاف سازی مسائل وتخلیه درونی کاربران تاکیددارم اما با توجه به شرایط گاهی اوقات مجبور می شوم اولویت ها را جابه جا کنم و تصمیمی بگیرم که دلم نمی خواهد. پس در چنین مواقعی شرایط را درک کرده و ما را پشتیبانی کنید.

ادامه مطلب ...

نصب پلاک بانام خودتان برروی نهالی که بهارامسال می کارید.

با سلام و درود خدمت حضرتعالی (مدیروبلاگ)و خوانندگان فهیم تاکانه
خداوند را شاکرم که زیستنم وزیستگاهم را در میان این چنین مردمانی قرار داد که در سطح عالی فرهنگ و  تعالی قرار دارند که در ابداع و نو آوری سرآمد و الگوی خوبی برای جامعه هستند و از خداوند خواهانم همه مارا توفیق عنایت فرماید تا در فضایی سالم به همنوعان و آیندگان خود خدمت نماییم که این امر بزرگ را از پیشینیان خود به ارث برده و راهشان را ادامه دهیم همچنین از شوراو دهیار محترم و فعال خانقاه و شما برادر گرانقدر کمال تشکر را دارم خصوصادر رابطه با کوهنوردی و پیاده روی در روزهای جمعه می تواند به عنوان الگویی  حسنه در سطح...

ادامه مطلب ...

درهمین نزدیکی ما...

بدون شک همه ما این پیرمرد خانه به دوش را درخیابانهای پاوه بارها وبارها دیده ایم هیچگاه ازاویانزدیکانش نپرسیده ام که چرابه این روز افتاده؟خانواده اش کجاست؟وسوالاتی ازاین قبیل،اما میشه بانگریستن به رفتارها ووضعیتی که دارد اززندگی درسها آموخت .

شایدبه نظراو آشپزخانه اش مجللترین ومدرنترین باشد...

ادامه مطلب ...

صعودنهم

شرکت کنندگان:بیش از 50نفرازاهالی روستای خانقاه

زمان:جمعه 4اسفندماه نود

ساعت حرکت:7 صبح

ساعت بازگشت:11 صبح

عکاس:زین الدین علیزاده

ادامه مطلب ...