روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

بیاتاقدریکدیگربدانیم...


 

این فیض توراچگونه من یادکنم         بی پندعمرخویش بربادکنم

یک قطره زبحرعشق مولانارا         تقدیم به آستان استادکنم

استادفرهنگ دوست ِ فرهنگ پرور جناب آقای حاج سیدعلی حیدری

ازاینکه بادرایت وبصیرت کامل وجامع درمدارعلم ومعرفت وباپرتودانش ومعنویت جهت ایجاد

تحول وکارآیی واستمرار درزمینه وبلاگ نویسی مشوق وحامی مادی ومعنوی اینجانب بوده وهستید،

بدینوسیله به رسم اکرام واحترام اززحمات حضرتعالی تقدیرنموده وازخالق علیم وحکیم ،همواره صحت

،سربلندی وپیشرفتتان را تمنادارم.

پیرشدم پیرتو ای جوونی/به قلم :سلمان مرادیان


توضیحات عکس:والیبال روستای خانقاه دردهه 50 -حیاط دبستان بوعلی

گاهنامه همینجوری-سال اول- دی ماه90- هفته سوم  - شماره هفتم

پیرشدم، پیر تو ای جوونی

نکته همینحوری:

اگربعضی جاها لحنم ملایم نیست ،پوزش می طلبم ،چون واقعا"لازمه:

امروزه در تمام دنیا  سعی برآن است تا مردم آن کشور به بهترین شیوه زندگی کنند و از حداکثر امکانات برخوردارشوند و این امر مختص کشور خاص نیست

آنچه این وسط مرکز توجه قرار می گیرد ،انسان است که به دوره های رشدی مختلف از شیرخوار تا کهنسال تقسیم میشود و اتفاق آرا در تمام دنیا  بر سرمایه گذاری روی نسل جوان معطوف و متمرکز است و ساده ترین دلیل برای این امر ، آینده سازبودن این نسل برای جوامع بشری در سرزمین های بومی هرجامعه است.

ادامه مطلب ...

دلمان را به سنگ بندکنیم تابه ننگ بندنشود.

گزارش مصورصعودبه گارا

شرکت کنندگان:35 نفرازاهالی روستای خانقاه

سرپرست گروه:حاج سیدعلی حیدری

زمان:روز جمعه شانزدهم دیماه نود

ساعت حرکت:8صبح

ساعت بازگشت:11صبح

عکاس:معتصم احمدی

کوهنوردی یک روش زندگی است. روشی که در آن یک سیب بین همه اعضاء گروه تقسیم می شود.روشی که در آن قوی ترین عضو گروه به پای ضعیف ترین راه می رود. راهی که رقابت ندارد که به رهروانش حقوق نمی دهند و ایشان را نیازی به سوت وکف مشوقان درقله نیست. ناجی بی منت یکدیگرند.گروه می سازند تا دل جوانان به سنگ بند کنند تا به ننگ بند نشود .مزدشان معراج روح است و تشویقشان نوازش باد. قانونشان عشق است و قانون گذارشان معشوق. عشق به طبیعت، عشق به زندگی است و زندگی تجلی عشق است و مرگ آنجاست که عشق نیست.کوهنوردی عشق به طبیعت است و عشق به طبیعت، ورزش ما نیست، باور ماست، زندگی ماست. به راستی که کوهنوردی فقط ورزش نیست، کوهنوردی یک روش زندگی است.

ادامه مطلب ...

برگزاری کلاس آموزش مهارتهای زندگی

جمعیت مردمی مبارزه بااعتیاد روستای خانقاه در جهت سلامت وارتقای فرهنگ وپیشگیری از آسیب های مهم اجتماعی همچون اعتیاد با همکاری کارشناس بهزیستی و مسئول کمیسیون آموزش جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد شهرستان پاوه آقای شوان رحمانی در روز یکشنبه 11/10/90 اقدام به برگزاری یکسری از کلاسهای آموزش و آگاه سازی افراد در زمینه پیشگیری از اعتیاد برای خواهران نمود که از اهم مسائل تشریح شده در این کلاسها می توان به موارد زیر اشاره نمود:   

ادامه مطلب ...

باکوهنوردی به پیکاراعتیادبرویم.

صبح روز جمعه مورخ 9/10/90 ساعت 7 صبح نزدیک به 100 نفرازاهالی روستای خانقاه ودوستداران ورزش مفرح ونشاط آورکوهنوردی دراقدامی خودجوش پس از تجمع مقابل درب منزل شادروان تیمورعلیزاده وحضوردرمیان خانواده آن مرحوم ضمن قرائت قرآن وفاتحه یادوخاطرایشان را گرامی داشته وسفربه کوه را آغازنمودند.

گروه به طورمنظم باسرپرستی کاک مصطفی رحیمی حرکت کرده ودرمیان هوای نسبتا سردصبح خانقاه رابه مقصد((مله تاوگ))ترک نمودیم،قبلا قرار برصعودبه آتشگاه بوداما به عللی ازجمله مساعدنبودن هوا وپیش بینی خطرات احتمالی وفقدان بیمه شرکت کنندگان آن را به زمانی دیگر موکول نمودیم هرچندبرخی ازدوستان حرکت به ارتفاعات را ادامه دادند.

ادامه مطلب ...

همایش کوهپیمایی به یادشادروان تیمورعلیزاده

روزچهارشنبه هفتم دیماه برابراست با اولین سالگرددرگذشت مرحوم تیمورعلیزاده دوستدارطبیعت وکوهنوردبااخلاق روستایمان ،به همین مناسبت روزجمعه نهم دیماه راس ساعت 7 صبح جمعی ازکوهنوردان واهالی روستای خانقاه جنب شرکت تعاونی روستایی گردهم خواهیم آمد وخانقاه رابه شرط مساعدبودن هوا به مقصدآتشگاه ترک خواهیم نمودازهمه علاقه مندان

ادامه مطلب ...

پایان مسابقات شش جانبه فوتبال روستای خانقاه یادواره مرحوم محمدنظ

عصرروز شنبه مورخ 3/10/90 مسابقه فینال بین تیمهای پیشکسوتان روستای خانقاه وتیم بزرگسالان نوسود برگزار شدکه این بازی دروقت قانونی بانتیجه مساوی 1-1 به اتمام رسید وتیم نوسودتوانست درضربات پنالتی بانتیجه 5بر3 برنده میدان باشد.

قبل از شروع مسابقه تمامی پیشکسوتان برمزارمرحوم محمدنظیف محمدکریمی حاضرشده وباقرائت فاتحه یادوخاطرایشان را گرامی داشتند،جناب آقای سیروس نقشبندی رئیس سابق تربیت بدنی شهرستان پاوه وبازیکن وپیشکسوت فوتبال درموردفضایل اخلاقی و خلق وخوی پهلوانی آن مرحوم مباحثی را ایرادفرمودند.

ادامه مطلب ...