روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

یادیاران...


مرحوم زردشت محمودی

ادامه مطلب ...

جای خالی بابای مدرسه

به بهانه فرارسیدن مهرماه وبازگشایی مدارس

روزهای کودکی یادآور خاطرات تلخ و شیرین برای همه ماست، خاطراتی که هر چقدر هم کهنه و فرسوده شوند از بین نمی روند...

در میان برگ های خاطرات دوران کودکی شخصیت های به یاد ماندنی می درخشند. آدم هایی بی نام و نشان که با تأثیر گذاری خود بر زندگی افراد همیشه در اذهان باقی می مانند. یکی از این افراد بابای مدرسه بود.
بابا صبح خیلی زود در حیاط مدرسه را باز می کرد، همه جا را آب و جارو می کرد و با کلی زحمت مدرسه را برای یک روز کاری آماده می کرد و حواسش کامل به ورودی مدرسه بود، بچه ها یکی یکی می آمدند و هر کدام سعی می کردند با او سلام و احوال پرسی کنند، چون بابا شاداب بود و به بچه ها انرژی می داد به مدیر و ناظم و معلم ها احترام خاصی می گذاشت و با این کار احترام به بزرگترها را به بچه ها می آموخت. گرما و سرمای کلاس ها برای بابا مهم بود، بابا فقط نظافت نمی کرد، به هر حال او نقش برجسته ای داشت، پذیرایی از دبیران و ارباب رجوع را نیز او انجام می داد، با همه وجودم از تماشای خدمات بابا حتی بردن یک استکان چای تمیز به دفتر معلمان لذت می برم. وقتی دیر به مدرسه می آمدیم بعضی وقت ها بابا وساطت می کرد تا یک بار دیگر هم به کلاس راهمان بدهند.خیلی وقت ها موقع تنبیه بچه ها می آمد و مدیر و ناظم را به بهانه تلفن می برد و بچه ها را نجات می داد. بابای خوب مدرسه بچه های اخراج شده را نصیحت می کرد. با اولیای دانش آموزان مشکل دار قبل از دیدن مدیر و ناظم مشاوره می کرد، راه و چاه برخوردهای اداری و قانونی را به بچه ها یاد می داد.بابا نگهبان مدرسه بود.

ادامه مطلب ...

پیام تبریک


مطلع شدیم که جوان بااخلاق وشایسته روستایمان جناب آقای سیروان صیاد دررشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پذیرفته شده اند.

بدینوسیله ضمن قدردانی وسپاس ازهمت وتلاش وپشتکارآن عزیزوسایرپذیرفته شدگان کنکورکه ستارگان بی بدیل علم ومعرفت ومایه فخرومباهات روستایمان می باشند این موفقیت را به ایشان وخانواده محترمشان تبریک عرض نموده  وامیدآن داریم که درسایه الطاف الهی پله های ترقی وپیشرفت را یکی پس ازدیگری طی نمایند.

اسامی سایرپذیرفته شدگان:

1-سایه ویسمرادی-حقوق پیام نورپاوه

خواهشمنداست بادرج اسامی سایرپذیرفته شدگان درقسمت نظرات مارا مطلع فرمایید.

باما همسفرباشید...

روز پنجشنبه مورخ 90/6/10 ساعت 7 بعدازظهر باجمعی از دوستداران طبیعت وجوانان مشتاق وعلاقمند به مسائل دینی روستای خانقاه را به مقصد بیار ترک نموده وپس ازحدودا نیم ساعت پیاده روی بدانجارسیدیم.

بعداراندکی استراحت ومهیاکردن زمینه مناسب جهت اطراق وادای نمازمغرب وصرف شام دور آتشی که برافروخته بودیم حلقه زده وهرکس از چیزی می گفت:

یکی از استقلال صدرنشین وبازیکنان امسالش...

دیگری از کم رنگ بودن حضورجوانان درمسجد وصفوف جماعتی که به تعدادانگشتان دودست هم گاها نمی رسد...

ودیگری از درس ودانشگاه واساتید وهمکلاسیهایش و...

ادامه مطلب ...

گزارشی ازمراسم احیاءشب قدردرروستای خانقاه

جمعه شب 4/6/1390 مصادف با شب بیست وهفتم ماه‌ مبارک رمضان از لیالی قدر، مسجد جامع روستای خانقاه، میزبان جمعی از مؤمنان شب‌زنده‌دار مهمان خدای متعال بود. در این مراسم که‌ با حضور جمع کثیری از جوانان و مردم دیندار تشکیل شده‌ بود،با انجام نماز سنت تراویح  آغاز شد.

 ماموستافتح الله حسین زاده نیز یکی از مدعوین و سخنرانان اصلی این نشست مبارک بودوی در ابتدای سخنانش درباره‌ی اهمّیّت شب قدر و لزوم استفاده‌ی بهینه‌ از لیالی پربرکت قدر سخن گفت.

وی در ادامه‌ی سخنانش درباره‌ی حفظ حالتهای روحانی رمضان درماههای بعد ونقش سنّت تراویح و احیاء و شب‌زنده‌داری در ده‌ شب اخیر ماه‌ مبارک اشاره‌ نمود و در این زمینه‌ به‌ دو فرموده‌ی صحیح پیامبر (ص) استناد کرد که‌ می‌فرماید: «مَنْ قَامَ لَیْلَةَ الْقَدْرِ إِیمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ ، وَمَنْ صَامَ رَمَضَانَ إِیمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ.» وی به‌ درگاه‌ خداوند رحمان و رحیم ابراز انابه‌ نمود که‌ عبادات و شب‌زنده‌داری و روزه‌ی همه‌ی مؤمنان-حاضر و غایب- در این ماه‌ مبارک مقبول درگاه‌ ایشان قرار گرفته‌ باشد و سبب آمرزش و مغفرت همه‌ی گناهان قبلی شده‌ باشد.

برای دانلود سرود خداوه ندا په شیمانم باصدای مصطفی ویسمرادی که درشب 25 رمضان درمسجدالنبی اجراشدروی همین متن کلیک کنید.

ادامه مطلب ...

وبلاگ روستای خانقاه دوساله شد.

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان در ماه مبارک رمضان علی الخصوص شبهای پر فیض قدر با اعلام دومین سالگردراه اندازی وبلاگ روستای خانقاه خدمت شما رسیده ام.

درست در شهریورماه 1388 این وبلاگ متولد شد.اینک و پس از گذشت دو سال پر از روزهای تلخ و شیرین دیگر از گهواره برخاسته و شروع به قدم زدن نموده  است.

دوستان عزیز و کاربران گرامی،دو سال است که اینجا با هم مینویسیم و میخوانیم ودرواقع همه ما به نوعی خبرنگارآن هستیم حالا وبلاگ ما واردسومین سال فعالیت خود شده است.

ادامه مطلب ...

یادبادآن روزگاران...

ایستاده ازچپ:غفارمحمدپور-قادرمیری-صلاح مولودی-؟-؟-؟

نشسته ازراست:سیروس نقشبندی-؟

باتشکرازآقای قادرمیری

ادامه مطلب ...