روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

دواثراز محمدبیگ نقاش وشاعرخانقاهی

جهت مشاهده تصویردراندازه بزرگترلطفا برروی آن کلیک کنید.

محمدبیگ بادفرنقاش وشاعرخانقاهی دردهه 40 و50 که بدون استادوراهنما به کشیدن نقاشی روی آوردودرزمان خویش با امکانات ناچیزآن زمان تحسین همگان را برانگیخت ودرزندان ستم شاهی نیزدوری ازعزیزان وغربت باعث شدکه به شعروشاعری روی آوردوابیات ارزشمندی ازوی باقی است که متاسفانه به دلایلی محبوس مانده است این هم اولین بیتی که سرود:

چراغی که لامش بپوشیدگرد

نبایدزمجلس فروزان کرد

باتشکرازکاک فتاح نادری کسی که محمدبیگ نقاشی ها را به اوتقدیم کرده بود.

حاشیه های برگزاری مسابقه دواستقامت

نگاههای نافذ برخی ازشرکت کنندگان درمراسم مذکور ،رخدادهایی را درنوردیده بودکه ذکرآنها خالی ازلطف نیست واگرچه زیادبه چشم نمی آمدولی دال برمدنیّت وفرهنگ جوامع پیشرفته است ازجمله:

1-تشکیل جمعیتی بدون جبرواکراه نظام وبه صورت خودجوش ومردمی.

2-استقبال وشرکت عامه مردم درآن.

3-تقبل تمامی هزینه های برگزاری مراسم توسط اهالی واهدای جوایزی به شرح ذیل:

نفراول   جایزه ای به ارزش 70 هزارتومان

نفردوم  جایزه ای به ارزش 60هزارتومان

نفرسوم جایزه ای به ارزش 50هزارتومان

نفرات چهارم تا دهم  هرکدام 20 هزارتومان

نفرات 11 الی 50  هرکدام یک عدد تی شرت ورزشی

4-برگزاری مسابقه وکنترل وداوری آن باکمترین تخلف واحترام واطاعت دوندگان ازقوانین داوری که توسط کارشناسان محلی تربیت بدنی به آنان توصیه شد.

وبالاخره شاید تصاویر گویاترباشد...

ادامه مطلب ...

برگزاری مسابقه دواستقامت به مناسبت آغازبه کارجمعیت مردمی مبارزه

روز جمعه مورخ 90/9/25 راس ساعت ده صبح مسابقه دو استقامت باحضور50 نفرازجوانان وورزشکاران روستای خانقاه به مناسبت آغاز به کارجمعیت مردمی مبارزه با اعتیادوگرامیداشت یادوخاطرورزشکارمحبوب روستای خانقاه مرحوم محمد نظیف محمدکریمی برگزارشد.

مسافت مسابقه حدودا 2500 متروپایین ترازروستای درمور(ده ره ماری)تعیین که این مسافت درده دقیقه وده ثانیه توسط مادح شکرالهی به عنوان نفراول طی شد وسایردوندگان نیز درمیان شوروشوق وتشویق اهالی واردحیاط دبستان 12 بهمن شدند.

ادامه مطلب ...

گزارش مصورمراسم آغازبه کارجمعیت مردمی مبارزه بااعتیاد روستای خان

یک شنبه شب مورخ 20/9/90 راس ساعت 5/7 مراسم آغازبه کارجمعیت مردمی مبارزه بااعتیاد روستای خانقاه باحضوراقشارمختلف مردم،کارشناسان،اعضای جمعیت مردمی مبارزه با اعتیادشهرستان پاوه وجمعی ازمردم روستاهای اطراف درمحل مسجدجامع روستای خانقاه برگزارگردید.

پس ازتلاوت آیاتی چندازکلام الله مجید توسط آقای حشمت حسینی ،ماموستا سیدعبدالقادرعزیزی امام جمعه روستا ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین واشاره به گوشه هایی از زندگی پرباررسول اکرم ازجمله شرکت آن حضرت درپیمان حلف الفضول (جوانمردان)به اهمیت حضوردرفعالیتهای اجتماعی وپدیده امربه معروف ونهی ازمنکر پرداخته وبه سوداگران مرگ وعاملین موادمخدرهشداردادند درصورت ادامه باآنها شدیدا برخوردخواهدشد.

درادامه ماموستا فتح الله حسین زاده یکی ازاعضاضمن قرائت پیام وبیانیه جمعیت  به سخنان نماینده خلیفه دوم هنگام فتوحات اسلامی درموردپاک بودن ،مهمانپذیری وباناموس بودن مردم منطقه اشاره نموده ویادآورشدند که روستای هجیج بانداشتن حتی یک نفرسیگاری به عنوان پاک ترین روستای دنیاشناخته شده است.

پس ازایشان نیزکاک مصطفی رحیمی اشعاری رادرهمین زمینه قرائت نموده وبلافاصله شعرخدا-بابا نیزازبلندگوی مسجدپخش شدوهمه راتحت تاثیرقرارداد.

ادامه مطلب ...

بیانیه تشکیل جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد روستای خانقا ه

کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته(همه ما در برابر جامعه مسئولیم)

حدیث شریف مذکور در برگیرنده مفاهیم عمیق انسانی و اجتماعی است و به یکی از بنیادی ترین عوامل پیشرفت جامعه یعنی مسئولیت مردم دربرابر اجتماعشان اشاره می نماید.

همه ما آرزو داریم که جامعه ای سالم داشته باشیم ولی آیا تحقق این امر با آرزو کردن  برآورده می شود  البته که نه ،لازم است این امر درذهننقش ببندد که تمامی افراد جامعه هماننده یک خانواده اند و رشد و تعالیشان جز با همکاری و احساس مسئولیت آنها امکان پذیر نمی باشد. پیشرفت اقتصادی و اجتماعی مستلزم وجود نیروی فعال سالم است ولی امروزه متاسفانه عوامل بسیاری قصد دارند که این نیروی ارزشمند را به انحراف بکشانند تا بدین وسیله پایه های جامعه را تخریب کنند.

یکی از این عوامل بسیار خطرناک اعتیاد و مواد مخدر است که جوانان و نوجوانان و کل جامعه ی ما را تهدید می کند وجامعه روستایی ما نیز از این انحراف اجتماعی خانمان سوز بی نصیب نبوده،می شنویم و گاها می بینیم که افرادیاز جامعه ما به این بیماری خانمان سوز گرفتار شده اند.

پس راه جلو گیری از پیشرفت آن بیداری مردم و آگاه شدن از مسئولیتشان در برابر جامعه است مردم باید بدانند که تمامی اعضاء خانواده هایشان در معرض خطرند.

ادامه مطلب ...

پیدایش و تاریخچه ی حجاب /گردآوری :کوثرویسمرادی

آغاز و پیدایش حجاب و پوشش مربوط می‌شود به دوران زندگانی حضرت آدم و حوا علیهم السلام. هنگامی که آن دو بزرگوار مرتکب آن خطا شدند و از درختی که خداوند میوه‌اش را ممنوع نموده بود چون از آن درخت تناول کردند زشتی‌هایشان آشکار شد و بر آن شدند تا از برگ درختان بهشت خود را بپوشانند.

 

فَدَلاَّهُما بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا یَخْصِفانِ عَلَیْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّة)اعرافِ)

 

در تفسیر آیه فوق آمده است که آدم و حوا علیهم ‌السلام ، قبل از ارتکاب این خلاف ، برهنه نبودند بلکه پوششی داشتند که در قرآن ، نامی از چگونگی این پوشش برده نشده ، اما هر چه بوده نشانه‌ای بر شخصیت آدم و حوا و احترام آنها محسوب می‌شده که با نافرمانی ، از اندامشان فرو ریخته است.

به این ترتیب خوردن از میوه ممنوعه توسط آدم و حوا علیهم ‌السلام صرف نظر از فلسفه و حکمت آن در نظام آفرینش ، نخستین تحولی که در آنها بوجود آورد، این بود که آنهارا در حریم «ستر» و عفاف با حقیقت برهنگی روبرو کرد و بلافاصله با برگ درختان بهشت خود را پوشاندند. این واقعیت تاریخی به سادگی نشان می‌دهد که حجاب و پوشش بعنوان یکی از مظاهر حیا و عفت ، امری فطری و طبیعی بوده و برای تامین سلامت روح و روان فرد و جامعه از کمال اهمیت برخوردار است.

ادامه مطلب ...

یادیاران

مرحوم حاج شیخ نجیب اشرافی وجمعی از مریدان وی درمشهد مقدس دردهه چهل

حاج سید احمد احمدی-سیدمحمود مسعودی-سیدعبدالرحمن اشرافی-حاج سیدغنی رضایی-سیدرحمان فیضی-سیدنجیب رحمانی نسمه ای-سیدرحیم رحمانی-سیدتگیب نسمه ای-میرزا امین رحمانی-ملا حسن فخری جوانرودی-صوفی احمد نولی-درویش حسین بندره ای-صوفی حسین مرادی بیسارانی-حاج عبدالرحمن رحمانی-ملامحمدکریم

اعتیادوعلل آن/پژوهشی ازسلمان مرادیان

                                                                                                                                                                                                                          مواد مخدر چیست؟

اعتیاد به مواد مخدر چیست؟

      معتاد کیست؟

وقتی مواد مخدر مصرف می کنید چه اتفاقاتی در مغز شما رخ می دهد؟

مواد مخدرازدیدگاه عمومی

مواد مخدر از دیدگاه آیات و روایات

 

دانلودکامل تحقیق

هۆنیێوه‌ جه‌ کاکه‌ په‌رویزی بابایی

چی شاره‌نه‌ ئاوی بی ته‌ژنایه‌نه‌ مه‌مری

ده‌ۆروو به‌ریچ و پڕ بۆ جه‌ ته‌نیایه‌نه‌ مه‌مری

کۆل که‌س مه‌بو مێردزمه‌ ئه‌گر عشق و نه‌بۆ تۆ

وه‌ختێوه‌ که عشقیچ و بۆ جه‌ شیدایه‌نه‌ مه‌مری

هه‌ر لایه‌یی مه‌لی بشکه‌ بیاوی به که‌سێوه

تۆزێوه‌ پێسۆ تۆ بو دلیو رایه‌نه‌ مه‌مری

ادامه مطلب ...