روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

نشست اعضای شورا ودهیاربا جمعی ازمعتمدین محلی

بنا به دعوت قبلی جلسه کمیته هماهنگی سفرمقام معظم رهبری توسط شورای اسلامی ،دهیاروتعدادی ازمعتمدین محلی درتاریخ دوشنبه مورخه 90/7/18 راس ساعت 8شب درمحل مسجدالنبی برگزارگردید.

جلسه باتلاوت آیاتی چندازکلام الله مجید توسط برادر حشمت حسینی آغازشد سپس دهیاربه عنوان دبیر جلسه ضمن خیرمقدم وتشکرازحضورآنان هدف ازتشکیل جلسه رااستقبال ازرهبرمعظم انقلاب درسفربه شهرستان پاوه واعلام آمادگی مردم دراین خصوص رابیان نمودوازحاضرین خواست مشکلات روستا رابیان وآنها را جمع بندی نمایند.

آنگاه امام جمعه محترم اعلام آمادگی نمود که درنماز جمعه این مهم را اطلاع رسانی نموده ودیگرحاضرین نیز درجلسه بویژه اعضای محترم شورای اسلامی آمادگی خودرادراین خصوص اعلام نمودندومطالب مشکلات روستارا به صورت پرسش وپاسخ بیان نمودندودرنهایت مواردزیر جهت اقدام به بخشداری ارسال گردید:

ادامه مطلب ...

مجتمع آموزشی وپرورشی شهیداسلامی نیای روستای خانقاه

مجتمع آموزشی وپرورشی شهیداسلامی نیای روستای خانقاه درساختمان قدیمی دبیرستان مولوی که آن هم زمانی دبیرستان امام خمینی نام داشت واقع است.این مجتمع بر4واحدآموزشی نظارت دارد:

راهنمائی مختلط باباشیخ حسن با 42 دانش آموز

دبستان مختلط 12 بهمن خانقاه با78 دانش آموز

دبستان دخترانه حضرت مریم دوریسان با113 دانش آموز

ودبستان پسرانه 12 فروردین دوریسان با137 دانش آموز

این مجتمع کلا دارای 370 دانش آموز است که سهم مدارس روستای خانقاه 120 نفراست ونسبت به سال گذشته 2نفر کاهش نشان می دهد.

ادامه مطلب ...

پیام تسلیت

خبر درگذشت مرحوم مغفورحاج سیداحمداحمدی پدرارجمندآقایان:عبدالله،فتح الله ونصرالله احمدی براثرسکته قلبی مورخ 90/7/13  موجب تاثر گردید ، وبلاگ روستای خانقاه این مصیبت را به بستگان و خانواده های محترم احمدی وحیدری تسلیت عرض نموده ، برای آن مرحوم مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل، مسألت می‌نماید.

طلاق،عوامل و عوارض ............. گردآوری وتدوین : آمنه حیدری

     طلاق و از هم پاشیدگی کانون خانواده  معضل اجتماعی است که پیامدهای آن از مشکلات بزرگ جوامع کنونی به شمار می رود اما در شرایط کنونی به صورت متداولترین راه حل یک ازدواج نا موفق در آمده است. گسستن رابطه زناشویی و رها ساختن ز ندگی مشترک،زن و مردی را که به هم پیوسته بوده اند را به راههای  گوناگون می کشاند،هرچند امکان دارد چنین زن ومردی هریک خوشبختی خاصی یافته یا سعادت از دست رفته را در کنارهمدیگر بیابند اما متاسفانه چنین امکانی اندک و تنها برای حدود 10 درصد اتفاق می افتد.هم چنین جامعه نسبت به زنان مطلقه پیشداوری منفی دارد و قریب به درصد بسیاری از آنان را نمی پذیرد.از طرفی دیگر مشکل وجود فرزندانی در خانواده های طلاق که ناچارند به زندگی در کنار یکی از والدین بسنده کنند و روزگار را زیر سایه ناپدری یا نا مادری سپری کنند،مساله ی دیگری است که بسیاری قصه های غم انگیز آنرا شنیده ایم.هم چنین این واقعیت را که هر فردی می تواند دریابدکه سابقه طلاق در زندگی هر فردی به عنوان یک نقطه ی منفی و ضعف محسوب می شود،پس ایجاد چنین نگرشی در سطح جامعه و تلقی منفی از ((طلاق)) و زنان و مردان مطلقه،از مهمترین عوامل بازدارنده از طلاق است. البته اسلام به عنوان یک دین واقعگرا نمی تواند به دلیل خطرات ناشی از طلاق در هیچ شرایطی طلاق را نپذیرد،زیرا به هر حال در واقع اختلافات زن و مرد در درون خانواده به نقطه ی انفجار آمیزی می رسد که اجبار به ادامه ی چنین وضعیتی نه تنها به بهبود اوضاع نمی انجامد،بلکه به مصایب و فجایع درد ناکی منجر می شود و سلامتی زن وشوهر ویافرزندان خانواده را در معرض مخاطره ی جدی قرار می دهد. با وجود این،طلاق در شرع مقدس اسلام به عنوان مبغوض ترین عمل قابل پذیرش تلقی شده ودر عرف جامعه ی ایرانی نیز فقط به عنوان آخرین راه حل قابل پذیرش است.

ادامه مطلب ...

هشدار!!!

آنچه را که درپیش رو دارید روز یک شنبه ساعت 4بعدازظهردرحیاط مسجدالنبی یافتم نوعی شفقت ودلسوزی را درآن حس کردم بااصرار برخی ازدوستان تصمیم گرفتم آن را دروبلاگ روستای خانقاه به نمایش بگذارم تا نظرشما عزیزان چه باشد؟

شایدخاطره ای را زنده کردم...

فصل تابستان هم تمام شد و پاییز از راه رسید.با آمدن پاییز هر کس به یاد چیزی میفته. مثلاْ: سرما ٬ باد و باران ٬ ریزش برگ درختان ٬ بازگشایی مدارس٬ بوی مداد و تراش.... حتی عده ای عقیده دارند که پاییز فصل غم انگیزیه.از این حرفها که بگذریم ٬ پاییز خانقاه شور و حال خاص خودشو داره. به عبارتی میشه گفت پاییز خانقاه یه جورایی گردوییه! البته محصولات دیگه مثل انجیروانگور و ... هم هست ولی این بحث گردو یه چیز دیگه است.

ادامه مطلب ...