روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

بیانیه تشکیل جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد روستای خانقا ه

کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته(همه ما در برابر جامعه مسئولیم)

حدیث شریف مذکور در برگیرنده مفاهیم عمیق انسانی و اجتماعی است و به یکی از بنیادی ترین عوامل پیشرفت جامعه یعنی مسئولیت مردم دربرابر اجتماعشان اشاره می نماید.

همه ما آرزو داریم که جامعه ای سالم داشته باشیم ولی آیا تحقق این امر با آرزو کردن  برآورده می شود  البته که نه ،لازم است این امر درذهننقش ببندد که تمامی افراد جامعه هماننده یک خانواده اند و رشد و تعالیشان جز با همکاری و احساس مسئولیت آنها امکان پذیر نمی باشد. پیشرفت اقتصادی و اجتماعی مستلزم وجود نیروی فعال سالم است ولی امروزه متاسفانه عوامل بسیاری قصد دارند که این نیروی ارزشمند را به انحراف بکشانند تا بدین وسیله پایه های جامعه را تخریب کنند.

یکی از این عوامل بسیار خطرناک اعتیاد و مواد مخدر است که جوانان و نوجوانان و کل جامعه ی ما را تهدید می کند وجامعه روستایی ما نیز از این انحراف اجتماعی خانمان سوز بی نصیب نبوده،می شنویم و گاها می بینیم که افرادیاز جامعه ما به این بیماری خانمان سوز گرفتار شده اند.

پس راه جلو گیری از پیشرفت آن بیداری مردم و آگاه شدن از مسئولیتشان در برابر جامعه است مردم باید بدانند که تمامی اعضاء خانواده هایشان در معرض خطرند.

خداوند متعال چه زیبا در قرآن می فرماید :هر کس شخصی را بدون گناه از بین ببرد همانند آن است که تمام انسانها را ازبین برده باشد و هر کس شخصی را از مرگ برهاند همانند آن است که تمام انسانها  را زنده بگرداند.

(آیه 32سوره مائده)

به خود بیاییم و جامعه را از مرگ تدریجی ناشی از اعتیاد نجات دهیم.مبارزه با این مساله نیازمند برنامه ریزی و سازماندهی نیروهای دلسوزومتخصص درقالب تشکلی مردمی است به همین منظورجمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد روستای خانقاه با شعار(جوانان خانقاه را دریابیم )به عنوان شاخه ای از جمعیت مردمی مبارزه با  اعتیاد پاوه توسط عده ای از جوانان و دلسوزان با نیت معنوی و اجتماعی تشکیل شده که از اهم اهداف آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1-آگاه کردن جوانان و نوجوانان و بالا بردن اطلاعات مردم از خطرات و مضرات مواد مخدر

2-آموزش مهارتهای زندگی با رویکرد پیشگیری از اعتیاد با تشکیل کلاسهایی توسط کارشناسان مربوطه

3-ارتقای سطح فرهنگی جامعه

به دو شیوه می توان در برابر مواد مخدر و اعتیاد مبارزه نمود.

1-مبارزه انتظامی                          2-مبارزه پیشگیرانه

مسئولیت شیوه اول مبارزه با نهادهای دولتی مسئول در این زمینه از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی می باشد.

مسئولیت شیوه دوم مبارزه علاوه بر نهادهای دولتی مسئول بر عهده تشکل ها و جمعیت هایی است که به صورت خودجوش و مردمی تشکیل واداره می شوند.

 

فعالیت جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد روستای خانقاه در قالب نوع دوم مبارزه با مواد مخدر (پیشگیرانه)می باشد.موفقیت در این راه مستلزم همکاری و همیاری مسئولین و تمام آحاد جامعه می باشد.

 

انشاءالله بتوانیم با استعانت از خداوند متعال و همکاری تمام افراد جامعه دست در دست هم به سوی جامعه ی عاری از اعتیاد گام برداریم و شاهدپیشرفت جوانان روستایمان در زمینه های فرهنگی و اجتماع باشیم

جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد روستای خانقاه

اطلاعیه وفراخوان جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد روستای خانقاه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد