لینک دوستان

دکتر عبدالکریم سروش در یکی از فایلهای صوتی خویش که ذیلا تقدیم حضورتان می گردد درمورد عبارت ((امسیت کردیا واصبحت عربیا )) دیدگاهی دارد که کلمات ناخوشایندی را درمورد قوم کورد بر زبان آورده و مرحومه خانم دکتر ثریا خدامرادی نیز بر سخنان دکترسروش نقدی دارد که آن نیز به صورت فایل pdf و jpg در زیر همین نوشته بارگذاری شده و تقدیم کاربران گرامی می گردد:


برچسب‌ها: ثریا خدامرادی, پروفسور ثریا خدامرادی, سعیدضرابی زاده, سروش عبدالکریم
ادامه مطلب
[ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ] [ ۵:۲۶ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

مصاحبه ماموستا سید عبدالقادر عزیزی امام جمعه و دعوتگر و فعال دینی:

– سوزی محراب : خدمت شما استاد بزرگ عرض سلام داریم. از سایت سوزی میحراب خدمت رسیده ایم. ممنون می شویم خودتان را به علاقمندان این سایت معرفی بفرمایید و بیوگرافی مختصری از خودتان (شامل تاریخ و مکان تولد، تحصیلات، ازدواج، تعداد فرزندان و…) را برای ما بیان بفرمایید.

ماموستا سید عبدالقادر: با سلام به یاران سوزی میحراب، امید است همانند بزرگان دینی حامی دین و محراب باشید و سوز و عشق و علاقه دینی را به نهایت برسانید.


برچسب‌ها: ماموستا سید عبدالقادر عزیزی, حجره خانقاه, روستای خانقاه, طلبه
ادامه مطلب
[ ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ ] [ ۱۱:۱۳ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

یادها انبوه شد

در سر پر سرگذشت

جز طنین خسته ی افسوس نیست

رفته ها را بازگشت (سایه)

براستی یکی از تلخ ترین خبرها بود که نای هر نوایی را می بندد و بر بسیاری از پنداشته های حصارهای تنگِ این جهان می خندد؛خانم دکتر ثریا می رفت تا در بیان یافته هایش در حوزهٔ تخصصی خود( دین و عرفان) در این سرا به ثریا برسد اما افسوس و صد افسوس ، در نیمهٔ راه به سرای دیگرش فراخواندند؛...


برچسب‌ها: ثریا خدامرادی, حبیب الله مستوفی, پروفسور ثریا خدامرادی, سعیدضرابی زاده
ادامه مطلب
[ ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ ] [ ۱۲:۴ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

تکواندو کاران روستای خانقاه برای اولین بار در مسابقات شهرستانی تکواندو که بین چهار تیم در رده سنی خردسالان و نونهالان برگزار شد حضور یافتند و خوشبختانه خوش درخشیدند و انتظارات بنده را برآورده ساختند


برچسب‌ها: سوران قمری, کیک بوکسینگ, تایلند, لوح تقدیر
ادامه مطلب
[ ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ ] [ ۱۱:۵۴ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

به رسم ادب یادی کنم از پدری دلسوزومردی مهربان که بهترین روز های عمرم را در زیر چتر محبت هایش گذراندم متانت ومناعت طبع‌اش وخوشرویی وخون گرمی هایش او را بین خانواده واقوام زبان‌زد خاص وعام کرده بود در خوشی ها نا خوشی های ایل وفامیل مشارکت داشت همیشه بدنبال صلح واشتی بود و پیوسته به صله رحم تشویق مینمود...


ادامه مطلب
[ ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ ] [ ۱۱:۳۴ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

سرویس کرمانشاه _ دکتر محمدعلی سلطانی نویسنده و پژوهشگر برجسته کشور در مطلبی به مناسبت درگذشت پرفسور ثریا خدامرادی دانشمند مطرح حوزه اسلام شناسی و عرفان، پیرامون جایگاه علمی ایشان مطلبی به نگارش درآورده است که در ادامه می خوانید:


ادامه مطلب
[ ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ] [ ۱۰:۴۲ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، «ثریّا خدامرادی»، استاد بخش مطالعات اسلامی دانشگاه اِرفورت آلمان و از همکاران مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی)، عصر یک‌شنبه، دوازدهم آذر، در چهل‌وشش‌سالگی دار فانی را وداع گفت.


ادامه مطلب
[ ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ] [ ۱۰:۳۹ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

خانم دکتر ثریا خدامرادی هم از میان ما رفت. باورم نمی شود. مگر می‌شود که یکی از معدود ستارگان پرفروغ دانش و فرهیختگی و نواندیشی زنان در هورامان و کردستان اینچنین غریبانه و در غربت جان به جان آفرین تسلیم کند. دکتر خدامرادی از مدتی پیش گرفتار بیماری سرطان بود. مدتها با آن دست و پنجه نرم کرد، اما حریف آن نشد. آخرین بار ده روز پیش در تلگرام این پیام کوتاه را برایم فرستاد:”سلام آقای دکتر، من دیگه آخراشم متاسفانه. شاید هفته ای دو هفته دیگه کمتر و بیشتر خبر بشنوید. خیلی خیلی ضعیف و بدحال. باید خداحافظی کنیم. خدانگهدار فعلا”. نمی توانستم باور کنم. منتظر معجزه‌ای بودم، اما زهی افسوس که پیش‌بینی‌اش درست بود و پیش از این که دو هفته فرا رسد، برای همیشه خداحافظی کرد.


ادامه مطلب
[ ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ] [ ۱۰:۲۹ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

بنا به دلایلی بین کرمانشاه و پاوه در رفت و آمد هستم. مثل بقیه مردم پاوه شاهد رانندگی غیر عادی تعدادی از حادثه آفرینان بوده ام. رفتارهای رانندگان در جاده و خیابان، مصداق این مثل معروف است:"مشت نمونه خروار" هر چند که رفتارها در سایر حوزه ‏های اجتماع پاک پاک نیست.

از سبد رفتاری رانندگان جاده کرمانشاه به پاوه خوشه های می چینم،  تا با روشی دیگر واکاوی شوند. سرعت بالا، سبقت بدون دید، حرکت با نور بالا در شب، گذر رانندگان از مسیر یکطرفه( بویژه در شهر شاهو در هنگام شب)، سرعت پایین در جاده، صحبت با موبایل هنگام رانندگی، حمایت رانندگان دیگر از تخلف سرعت( از طریق یادآوری نزدیک شدن به دوربین کنترل سرعت) و  ….، اینها گوشه از اثرات پروانه رفتاری اند که منجر به توفان سوانح رانندگی شده است.


برچسب‌ها: تصادفات جاده ای, اثرپروانه ای, دکترمحمداحمدی
ادامه مطلب
[ ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ] [ ۱۲:۳۱ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

الاای عاشق محزون حدیثی گو ازاین علت

بگفت دارو دراین علت،نبودهرگز بجزوصلت

به شب رنجوروگنجوری،به رنج وزخم دل، دانم

بگفت ازوصل دل بایار،یکدم تومکن غفلت

اگرلیلای دل آگاه شودازشوراین مجنون

زتاب ودردهجرانش بزودی اوکندهجرت

طبیب عشق بی باک است،زجوروظلم چالاک است

نمی دانم چراننهد پمادعلّت وذلّت

نجیب ازدردزخم دل همی کسلان ونالان است

خدایاتوترحم کن دراین مهجوری وغربت


برچسب‌ها: اشعارحاج شیخ نجیب اشرافی, آفتاب هدایت, گلزارهدایت, رساله ی فتوح القلوب
ادامه مطلب
[ ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ] [ ۱۱:۴۳ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

 

به درخواست برخی از کاربران عزیز این بریده 8 دقیقه ای فیلم مستند تلویزیونی از جغرافیا و فرهنگ پاوه و خانقاه که در سال 1355تهیه شده است درتارنمای روستای خانقاه درج گردید.

جهت دانلودبرروی آیکون زیر کلیک فرمائید:


برچسب‌ها: مستند, پاوه, خانقاه
[ ۱۴۰۰/۰۱/۰۵ ] [ ۱۲:۱۲ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]
[ ۱۳۹۹/۱۲/۲۸ ] [ ۱۱:۲۶ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]
[ ۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ] [ ۱۲:۱۹ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

برگرفته از :روزنامه وزین لوتکه

هویت حلقه گم‌شده در معماری معاصر ما

در همه تمدن‌های بشری معماری پارامتر بااهمیت شناختی آن تمدن به شمار می‌آید و در بسیاری از موارد معماری خود نمادی از هویت تمدنی است و برای تمیز یک تمدن از دیگری معماری را به‌عنوان سنجه جداکننده آن‌ها از هم به‌حساب می‌آورند.

در فرهنگ اكسفورد به واژه Identity اشاره‌شده و به معني هويت آمده و در تعريف آن  به دو مورداشاره شده اول تمايز از غير و دوم مشابهت با خودي.  هویت عبارت است از مجموعه مشخصات اساسی فرهنگی، فلسفی، تاریخی اجتماعی و روانی همانند هم که به رسایی بر ماهیت گروه، به معنای همانندی اعضا باهم باشد و آن‌ها را در زمان و مکانی تحدید شده از سایر گروه‌ها منفک و جدا نماید.اما هویت اجتماعی مفهومی  است که می‌خواهد تعارضات موجود در هویت‌های گروهی را به‌نوعی کاهش داده و آن‌ها را تحت یک هویت اجتماعی، همگرا سازد و انگیزه همکاری، همدلی و همزیستی را میان افراد جامعه فراهم نماید. اگر روزی به هورامان سفرکرده باشید این هویت را می‌شود در بسیاری موارد به عینه دید.


برچسب‌ها: مهندس فریبرز موسی زاده, معماری کردستان, دانشگاه صنعتی اصفهان, زبان کوردی
ادامه مطلب
[ ۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ] [ ۱۱:۴ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]
[ ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ] [ ۱۰:۵۸ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

محسنان رفتند و احسان ها بماند   /   اي خُنُك آن را كه اين مركب براند
گفت پيغمبر خنك آن را كه او         /   شد زدنيا، ماند از او فعل نكو
                                                                                          ( دفتر چهارم مثنوی)
دوران نشو و نما
در سال 1314 (ه. ش) در روستایی محصور در میان کَمَر و شَجَر و آرمیده در آغوش باغ و برگ، کودکی برنخستین پگاه زندگی لبخند می زند. پدرش سیّد مصطفی برای انتخاب نامش بدون نیاز به جستجو و مشورت با دیگران ازنام خویش وام می گیرد و او را «سیّد محمد» نام می نهد تادر کنار نام خانوادگی «مصطفایی» که تنها پنج سال از انتخابش می گذشت ترکیب دل  نوازِ «سید محمد مصطفایی» را شکل دهد. 

 


برچسب‌ها: ماموستاقاضی, ماموستاسیدمحمدمصطفائی, خانقاه, حجره
ادامه مطلب
[ ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ] [ ۱۱:۲۶ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

بە روایت دکتر سیدمحمدرضا مصطفایی فرزند مرحوم ماموستا مصطفایی

ماموستا سیدمحمّد مصطفایی در ٦اسفندماه ١٣١٤ در روستای خانقاه پاوه چشم به جهان گشود. 

چون پدر و مادرش اهل دینداری و انجام عبادات بودند، از همان دوران کودکی به دنبال درس و عبادت بود. مادرش  ایشان را به کلاس قرآن و علوم دینی و مدرسه فرستاد؛ به‌واسطه‌ی علاقه‌مندی فراوانی که به علوم دینی و و قرآنی همکلاسیها و معلمانش داشت، به ایشان لقبِ «خلیفه محمّد» را داده بودند.

پس از اتمام دوران ابتدایی به دعوت شیخ محمدسعید و ماموستا شیخ عطا به سه رده پاوه می‌رود و در آنجا به‌عنوان طلبه و شاگرد مشغول به تحصیل می‌شود. بعد از مدتی تحصیل در آنجا، برای تکمیل تحصیلات خود به طرف سنندج و حومه‌ی آن که محل تحصیل طلاب علوم دینی بود می‌رود. سپس به حلبچه و ابابیله و سایر مراکز علمی اقلیم کردستان برای اتمام تحصیلات خود هجرت می‌نماید. پس از طی دورانی طلبگی، دوباره به پاوه باز می‌گردد و در کلاس علامه ملا زاهد ضیائی و ماموستا کاکه ملا انصاری، دوران پایانی طلبگی را سپری می‌نماید و از دست کاکه ملا اجازه‌ی ارشاد و وعظ دریافت می‌نماید. 


برچسب‌ها: ماموستاقاضی, ماموستاسیدمحمدمصطفائی, خانقاه, حجره
ادامه مطلب
[ ۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ] [ ۱۱:۳۴ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]
[ ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ] [ ۱:۰ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

مهمترین مشکل روستا هم اکنون جاری شدن فاضلاب وپسماند روستاهای شمشیر،دره بیان،نسمه،چورژی ودوریسان باجمعیتی بالغ بر9000نفروهمچنین دومحله جهادپاوه وپشته درمیان روستامی باشدکه سلامت اهالی را به شدت تهدیدمی کند .

رهاسازی و جاری شدن فاضلاب در باغات روستای خانقاه بخش وسیعی ازاین باغات را در معرض آفات و عفونت قرار داده است؛و از سنوات گذشته تا کنون باعث مشکلات عدیده بهداشتی و نارضایتی شدید اهالی گردیده است که قطعاً از مصادیق بارز تضییع و نقض حقوق عامه است، شایسته نیست باغات و اراضی مشجر متعلق به مردم که حاصل دسترنج و زحمات سالیان متمادی است، قربانی اهمال و قصور گردد.


برچسب‌ها: شبکه زاگرس, آب وفاضلاب
ادامه مطلب
[ ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ] [ ۱۲:۲۸ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

توریسم روستایی یکی از مهمترین زیر گروه های توسعه صنعت گردشگري در هر منطقه ای است، لذا سرویس گردشگری ایسنا قصد دارد با انجام گفت و گوهایی با یک پژوهشگر کرمانشاهی در خصوص مشکلات و محدودیت های 14 روستای هدف گردشگری استان گامی را در جهت توسعه صنعت توریسم روستایی و در نهایت توسعه روستاهای استان بردارد.

 

مهندس پرستو قبادی کارشناس ارشد توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه، که مشکلات 14 روستای هدف گردشگری استان را در قالب یک پایان نامه با راھنمایی دکتر عبدالحمید پاپ زن دانشیار دانشگاه رازی و دکتر زرافشانی به عنوان استاد مشاور، تدوین کرده است، در گفت و گو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه در خصوص مشکلات و محدودیت های روستای هدف گردشگری خانقاه، اظهار داشت: روستاي خانقاه از توابع بخش مرکزي شهرستان پاوه در 3 کیلومتري جنوب غربی شهر پاوه و 120 کیلومتري کرمانشاه قرار دارد.

 

وی ادامه داد: این روستا به وسیله ي کوه هاي دالانی و آتشگاه محصور شده است و تاریخ پیدایش روستاي خانقاه را که در محدوده ي شهر قدیمی پاوه قرار دارد، به دوره ي یزدگردسوم ساسانی

نسبت می دهند.

 

قبادی تصریح کرد: روستاي خانقاه در یک ناحیه ي کوهستانی استقرار یافته که آب و هواي آن در بهار و تابستان ملایم و مطبوع و در زمستان ها سرد است.


ادامه مطلب
[ ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ] [ ۳:۸ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

 

تا به دُکّان و خانه در گِروی

هرگز ‌ای خام آدمی نشوی

 برو اندر جهان تفرج کن

پیش از آن‌روز کز جهان بروی

 

محمد حسین باقیروزنامه‌نگارسفر کردن حس خوشایندی است. با سفر می‌توان به گذشته رفت و از آن بسیار آموخت؛ با سفر می‌توان به تجربه‌های جدیدی دست یافت؛ با سفر می‌توان با فرهنگ‌ها، اقوام و آیین‌ها و رسوم مختلف آشنا شد و توشه‌ای اندوخت. اما این حس خوشایند را می‌توان با «نوشتن» ماندگار کرد. سنت سفرنامه‌نویسی سنتی دراز آهنگ است. از قرن‌ها پیش بسیاری از سیاحان و جهانگردان دیده‌ها و شنیده‌ها، احساس‌ها و برداشت‌های خود را قلمی کرده و برای آیندگان به میراث گذاشته‌اند. من، در مقام روزنامه‌نگاری جوان، سالیانی است که شرح سفرهایم را در قالب «خاطره- سفرنامه‌نویسی» قلمی کرده‌ام. در نوروز ۹۸ و طی سفر به پاوه کوشیدم تا آنچه را دیده و شنیده‌ام با قلمی روان به روی کاغذ بیاورم. منابع این گزارش، دیده‌ها و شنیده‌هایم از بومیان و بخشی هم که در مورد موقعیت جغرافیایی شهر است برگرفته از ویکی‌پدیای فارسی است. این گزارش ۱۰ هزار کلمه‌ای ماحصل سفری ۵ روزه به پاوه است که به دلیل محدودیت صفحات روزنامه به حدود ۵ هزار کلمه تقلیل یافت و در چهار قسمت منتشر خواهد شد.


ادامه مطلب
[ ۱۳۹۹/۰۴/۱۵ ] [ ۶:۷ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

بیماران درخانقاه وافرادسالم به همروله بروند!!!

آورده اند که تقریبا درسالهای 1250 الی 1260 ه.ش ویروسی آزاردهنده مردمان این دیاررابه کام مرگ می کشیدکه به آن(چه مه قوله)می گفتند،چه مه قوله همان اسهال بودکه به علت افت وکمبود شدیدآب بدن چشمان بیماربه گودی فرومی رفت.

بزرگان روستای خانقاه وقتی وضعیت بیماران را بررسی کردندتصمیم برآن شدتا افرادسالم برای مصون ماندن ازاین ویروس واگیروزجردهنده چون توان بدنی بهتری داشتند روستا را ترک کرده وبه همروله بروندوبیماران نیز درروستا که امکانات بهداشتی بهتری داشت بمانند واین نوع دیگری ازقرنطینه بودتاتمام مردم به ویروس آلوده نشوند.


ادامه مطلب
[ ۱۳۹۹/۰۱/۰۷ ] [ ۴:۳۸ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

مقطع انتخابات با کش و قوس های فراوان آن به پایان رسید و منتخب یازدهم اورامانات در مجلس شورای اسلامی تعیین شد .

انتخابی شایسته ، منطقی و مبتنی بر بسترهای عقلانی در عرصه انتخابات این دوره که منجر به انتخابِ یکی از فرزندان شایسته اورامانات گردید .

بنظر بنده این انتخابات از سالم ترین و آرام ترین انتخابات های یازده دوره اخیر بوده و فارغ از سم پاشی های برخی ها ، یک انتخابات بدون حاشیه و شفاف بود .

مسلَّم اینکه این انتخابات بدون طراحی پدرخوانده ها و نقش آفرینی دلالان سیاسی به سرانجام رسید و مردم توانستند با فراغت بال ، وسع نظر و تحلیل منطقی به منتخب خود برسند .


ادامه مطلب
[ ۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ] [ ۱۱:۲۸ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

دکترآرش لهونی درمیان همکلاسیهایش (کلاس پنجم دهه 60)دبستان 12 بهمن روستای خانقاه


ادامه مطلب
[ ۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ] [ ۵:۵۹ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

صیدی هورامی

این شاعر از شاعران سرآمد و از اضلاع توانمند شعر کلاسیک هورامی-پس از بیسارانی و مولوی است. نامش سید محمد صادق پسر سید علی(۹۱۸/۸۵۰ هجری به دنیا آمده در روستای رزاب! یا سید(مُلا) محمد سلیمان پسر حاج سید محمود …(۱۲۶۵/۱۱۹۹ ه.ق)، به دنیا آمده در خانگاه پاوه![۱]– متخلص به (صیدی)[۲] هورامی- می‌باشد.


ادامه مطلب
[ ۱۳۹۸/۱۱/۲۴ ] [ ۱۲:۴۱ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]
[ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ] [ ۹:۱۶ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : روستای زیبا و منحصر به فرد خانقاه از توبع شهر پاوه یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان پاوه و حتی اورامانات می باشد روستایی زیبا با مناظری چشم نواز که در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد.

امید می رود مسئولان گردشگری شهرستان با توجه به پتانسیل بالای گردشگری در شهرستان نگاه ویژه ای به صنعت گردشگری و توسعه این صنعت در این منطقه داشته باشند چون در حقیقت با توجه به شرایط خاص جغرافیایی شهرستان و بیکاری بالا و مشکلات اقتصادی توجه به مقوله گردشگری می تواند چاره ساز باشد.


ادامه مطلب
[ ۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ] [ ۲:۱۵ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

[ ۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ] [ ۱۱:۳۹ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

مدیر موسسه انتشارات ئارۆ از چاپ و به بازار آمدن کتاب “ئێش و ڕێش” اثر آمنه اشرافی خبر داد. عدنان مرادی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت : آمنه اشرافی فرزند مرحوم حاج شیخ محمد نجیب اشرافی و متولد ۱۳۲۶ شمسی در خانگا از توابع شهرستان پاوه است. آمنه […]


ادامه مطلب
[ ۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ] [ ۶:۵۷ ب.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]

حکایت صدارت و خلایق نه داستانی نو است و نه داستانی تمام شدنی. از اولین کومون­های اولیه­، همواره یکی بر مسند مردمان نشسته، گاه نیک­مردی چون خسرو انوشیروان ساسانی است و گاه حجاج بن یوسف ثقفی، که محکمه­ی تاریخ یکی را عادل می نامد و آن دگری را سفاک…

در این میانه آنچه از همه مهم­تر است زاویه نگاه مردمی به حاکم فرادستی است و یا به قول امروزی به مدیر بالا دستی است. و این دقیقا بر می­گردد به وجوه دوگانه­ی نظام مدیریتی مدیر و چگونگی تعامل مردم با آن سامانه­ی مدیریت. به عبارت بهتر چگونگی مدیریت مدیر، و از طرف دیگر معادله بازخورد مردمی به سامانه­ی مدیریتی است. که بی­شک برقراری بالانس فی مابین فرمان های مدیریتی و سامانه­ی اجرای آن با لایه­های  پایینی تعاملات اجتماعی می تواند موفقیت مدیریت و در نتیجه رضایت دایره تحت مدیریت را فراهم آورد.

 


ادامه مطلب
[ ۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ] [ ۱۱:۳۵ ق.ظ ] [ مصطفی ویسمرادی ]
درباره وبلاگ

روستای خانقاه یکی از 65 روستای شهرستان پاوه است که در 3کیلومتری آن شهرستان واقع گردیده است.

ازشمال به پاوه ،ازجنوب به کوه آتشکده ،از شرق به روستای بندره واز غرب به روستای گلال ونهایتا مرز عراق ختم می شود.
طبق آماررسمی، روستای خانقاه سال 1389دارای 380 خانوار باجمعیتی بالغ بر 1487نفر می باشد.

کاربران گرامی لطفا:

1-جهت اطلاع ازبروزرسانی وبلاگ درخبرنامه عضوشوید تاآخرین مطالب وعکسها به ایمیل شماارسال شود.

2-ازبخشهای مختلف وبلاگ اعم از :عکسهای قدیمی،آشنایی با زندگی علما،ادباوبزرگان روستای خانقاه،باشاعران روستای خانقاه،

مقالات ومطالب مذهبی،تاریخ وپیشینه روستای خانقاه،مطالب ومسائل  فرهنگی واجتماعی،چشم اندازهاومناظر طبیعی روستای خانقاه،مصاحبه ها وگفتگوها،زبان وادبیات اورامی،مناسبات ومراسمات دیدن فرمائید.

۳-درصورت بروز هرگونه مشکل درblogfa  ،وبلاگی دیگر درblogsky  به این آدرسhttp://takanah.blogsky.comراه اندازی شده است ،درصورت تمایل می توانید به آدرس مذکور مراجعه فرمائید.

4-مستدعی است جهت پربارترنمودن وبلاگ مقالات ،عکسها ومطالب خویش رابه این آدرس ارسال فرمائید:

takana98@gmail.com


امیدوارم لحظات خوبی رادراین وبلاگ سپری کنید،باماباشیدانشاالله دست خالی خارج نخواهیدشد.
امکانات وب