روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

جایگاه ورزش روستای خانقاه این نیست...+عکس

درروستای خانقاه سالهای نه چندان دور(دهه 60 و70) علاوه بر بازیهای محلی ،فوتبال ووالیبال نیزعلاقه مندان زیادی داشت وجوانان  باشور و هیجان واحساسات خاصی ،اوقات فراغت خویش را می گذراندند.

درچندسال پیاپی مسابقات والیبال اورامانات با شرکت تیمهای جوانرود،روانسر،پاوه،نودشه ،نوسودوبرخی دیگرازروستاهای همجوار درحیاطدبستان برگزار می شد .باگذشت زمان واکنون ورزش روستا کمرنگ شده ومیزان علاقه و فعالیت جسمانی نوجوانان وجوانان کاهش یافته است .

باید دیددراین میان مقصرکیست ؟

فقدان آگاهی والدین وتشویق نکردن فرزندانشان به سوی ورزش وحتی برخی موارد مانع شدن آنان

عدم احساس مسئولین ونبودامکانات ورزشی

رواج تفریحات نه چندان مناسب وناسالم مانندبازیهای کامپیوتری و...

سرگرم شدن درقهو خانه ها وکشیدن قلیان و...که درنتیجه مجرایی برای ورود جوانان به بزهکاری وانحرافات اجتماعی است.

تهدید‌های پیش روی اوقات فراغت جوانان مانند اعتیاد، دوستیهای خیابانی، بی‌بندوباری و...  جدی بوده و جوانان را در معرض خطر قرار می‌دهند.

بیاییدبابرنامه ریزی صحیح برای اوقات فرغت جوانان ودانش آموزان روستایمان به استقبال فصل تابستان برویم ویکبار دیگر باکمک هم ورزش خانقاه را احیاء کنیم.

 با پایان یافتن امتحانات دانش‌آموزان، مدارس کشور تعطیل شده است و دانش‌آموزان برای 90 روز از قیدوبندهای مدرسه رها شده‌اند. اگرچه این رهایی در فصل تابستان برای دانش‌آموزان شیرین است اما معلوم نیست که رهایی دانش‌آموزان به مدت طولانی تا چه حد به سود یا زیان آنهاست. چرا که نمی‌توان مطمئن بود این اوقات فراغت طولانی دانش‌آموزان به خوبی سپری و موجب رشد و توانمندسازی آنها شود.

اگر نتوانیم برای اوقات فراغت جوانان کار مثبتی انجام دهیم، درواقع جوانان‌ را در معرض انواع خطرها که بدیهی‌ترین آن اعتیاد است، قرار داده‌ایم.

در واقع تابستان نقطه اوج اوقات فراغت است و این برنامه‌ریزی‌ها فقط مختص به تابستان و فصل خاصی نیست بلکه باید برنامه‌ای تدوین شود که در تمام سال ساری و جاری باشد بنابراین هرگونه کوتاهی در این زمینه به این معناست که ما جوانان و وقت و انرژی آنان را با دست خود در اختیار دشمن قرار داده‌ایم.

عمری به جز بیهوده بودن سر نکردیم

تقویم ها گفتند و ما باور نکردیم

دل در تب لبیک تاول زد ولی ما

لبیک گفتن را لبی هم، تر نکردیم

ازکلیه مربیان ورزش ،صاحبنظران ،مسئولین روستا،والدین دلسوزوجوانان عزیز می خواهم که با برنامه ریزی صحیح ودست پربه استقبال اوقات فراغت جوانان ودانش آموزان رفته ونگذاریم لحظات ارزشمند عمر فرزندانمان بیهوده صرف شود.

انشاالله علاقه مندان به فوتبال از زمین ورزشی ترماتا که به همین مناسبت وباهزینه ای بالغ بر50میلیون تومان احداث شده است نهایت استفاده را برده ووالیبالیستهای عزیز نیزحیاط دبستان را یک بار دیگر ازشوروهیجان وحضورتماشاگران( پیروجوان) پرکنندوبافعال نمودن کانون فرهنگی هنری امام حسن مسجد جامع روستای خانقاه دررشته های مختلف همچون کلاسهای تقویتی،نقاشی ،خوشنویسی،روخوانی و روان خوانی قرآن مجیدو...  نیزگامهای موثری را برداریم.    

نظرات 2 + ارسال نظر
Nina Ahmadi چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:33 ب.ظ http://100dollar.persianblog.ir

12.098765332781104030601658آهنگ جدید و فوق العاده زیبای رضا صادقی و مسعود با نام آسمون

مدیر کافی نت تسنیم پاوه شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:59 ق.ظ http://www.tasnimqurane.mihanblog.com

با سلام به مدیر محترم وبلاگ
بابت وبلاگ زیبای شما
مدیر کافی نت تسنیم
واقع در پاساژ جدید یاس رو به رو مسجد شهداء

دوست عزیز آدرس وبگاه مارو اگه قابل دونستید لینک فرمایید
وبلاگ کافی نت
http://www.tasnimqurane.mihanblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد