روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

در آستانه سومین سفر رئیس جمهور به شهرستان پاوه

نگرانی های دوباره مردم

مقایسه پاوه در چهار برهه زمانی مختلف

کارهای انجام شده در طی 10 دولت اخیر برای این شهرستان و.................

با توجه به آغاز دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور و همراهان جهت پیشبرد اهداف دولت در آخرین دور رئیس جمهوری  دکتر احمدی نژاد برآن شدم  تا با اشاره ای اجمالی به 2 سفر پیشین ایشان و هیات دولت به استان کرمانشاه و و بویژه شهرستان پاوه و اما و اگرهای آن دو سفر - خود را برای استقبال از سفر آتی ایشان آماده کنیم .

ابتدا به ساکن  تعریفی از شهرستان پاوه :

شهرستان پاوه یکی از شهرهای استان کرمانشاه  می باشد که در شمال غربی این استان قرار دارد و بدلیل نزدیکی به مرزهای عراق  از جمله شهرهای مرزی استان  می باشد که دارای یک بازارچه مرزی است که از لحاظ معماری و نحوه و سبک و سیاق  بافتی بازارچه در نوع خود قابل توجه است  بیشتر مردم به گویش هورامی تکلم می کنند و از اصیل ترین کردها  به شمار می روند . در ضمن چون شهر مرزی است باید اشاره ای شود به اینکه از لحاظ نظامی  -  جایگاه ویژه ای دارد چون تنها مسیر تردد به مرز و جا به جایی نیروهای نظامی و ادوات آنان از تنها خیابان اصلی شهر پاوه  می باشد . حالا چرا ؟ فکر میکنم همه شما بدانید چون مسیر دیگری وجود ندارد . یک شهر دهها هزار نفری فقط یک واحد مرکز آموزش عالی دارد آن هم ار نوع پیام نور که به لطف ایده پردازی روسای جمهور سابق و همت محمود احمدی نژاد  بنا شد که کارهای عمرانی آن از دولت هفتم آغاز و اکنون که در میانه های دولت دهم به سر می بریم همچنان ادامه دارد . شایدم بودجه نیست بهر حال حودو 25درصد ( یک - چهارم) بودجه عمرانی یکسال استان کرمانشاه به سکه طلا تبدیل شد و به قهرمانان بازی های آسیایی گوانگژو  داه شد . آیا اگر این رقم چند میلیاردی به شهرستان پاوه که شهر مرزی است تعلق می گرفت و چهار خیابان در آن در آن احداث میشد و یا پیام نور تکمیل میشد و یا بیمارستان قدس پاوه که واقعا" در مقایسه با مراکز درمانی دیگر ظلم است که نام آنرا بیمارستان بگذاریم  مجهزتر میشد - حالا سینما و آمفی تئاتر دیگر هیچ - آیا دیگر نیازی برای گفتن این کمبودها بود آیا  به جای نقد  - رسالت قلم به تقدیر و تشکر مبدل نمی شد  .

در ثانی در این نوشته میخواهیم اشاره کنیم به چند برهه از زمان :

1- قبل از انقلاب :

واقعا قبل از انقلاب به جز رنج و و ستم  بر مردم ما چیز دیگری عایدشان نشد مگر گسترش راههای آسفالته و گشایش مرز شوشمه .

2- همگام با انقلاب :

چرا در سرآغاز انقلاب  - با وجود دغدغه های حکومت نوین  ایران مبنی بر بهسازی و استقرار عدالت طلبانه آن  در ایران - که پاوه  زیاد در مرکز ثقل نبود  محلی برای مانورهای ضد انقلابیون  قرار گرفت و خلاصه حادثه 26 مرداد و فرمان تاریخی امام در آن روزها (تنها شاخص نمایان)

3- زمان جنگ تحمیلی و بعد از آن :

8سال جنگیدیم - مثل همه مردم سراسر ایران وظیفه بود و پاسداری کردیم  اما بعد از آن چه - آیا این درست که بخواهیم مردم  وقت نودشه و آن حوالی را بعد از جنگ تحمیلی مقصر بشناسیم  مبنی برتخصیص بودجه های سازندگی در صورت تخلیه کامل مناطق جنگ زده که آن مناطق را تخلیه نکردند  و یا کم کاری های مسئولان وقت  اجرایی و آبادانی  در سازمانهای مختلف  یا باید به درد دلهای آنان هم گوش دهیم و دلایل را جویا شویم . بهر صورت امروز زمان آن فرا رسیده که با مدیریت منابع و شناسایی و طبقه بندی اولویت های مصارف  - اهدافمان را سرلوحه کار قرار دهیم

4- در زمان 10 دولت مردمی که از سرآغاز حکومت انقلاب اسلامی تا بحال به سر کار آمدند:

از زمان دولت اول تا هشتم  - تنها کاری که  به چشم می آید تصویب احداث دانشگاه پیام نور است که در دولت هفتم بود . حال چنانچه کارهای دیگری صورت گرفته  به دلیل عدم انعکاس آن در بین عامه مردم  - ما بی خبریم و مقصر خودتان هستید که اطلاع رسانی نکرده اید .

اما الحق و الانصاف در دولت نهم و دهم  به ریاست آقای احمدی نژاد  یکی ایجاد سهام عدالت  و دیگری این طرح هدفمند کردن یارانه ها  بر همگان واضح است  اما نکات حائز اهمیت در مورد سفرهای دکتر محمود احمدی نژاد به شهرستان پاوه  بدین قرار است :

در دور اول سفرهای استانی از ایشان استقبال خوبی شد و ایشان هم طرحهایی را تصویب کردند . بنا بود  این طرحها سریعا  انجام شوند . در دومین سفر استانی ایشان - دکتر احمدی نژاد اعلام کردند که بالغ بر98 درصد از مصوبات سفر اول استانی  به کرمانشاه اجرایی شده فهذا امام جمعه شهرستان پاوه (حاج ملا قادر قادری ) با ذکر این مطلب که در سفر اول 12 طرح پیشنهادی برای شهرستان پاوه تصویب و وعده انجام داده شد  اما تحقق پیدا نکرد از آقای تورج بهمن فرماندار وقت پاوه خواستار توضیح شفاف و بی پرده شدند . لازم به ذکر است که رئیس جمهور در دومین سفر استانی به کرمانشاه هیچگاه به شهرستان پاوه نیامد و حتی یکی از وزیرانش که قرار بود بجای ایشان به میان مردم بیاید بعد از سه بار انجام برنامه ریزی  و تدارکات ایشان هم نیامدند و این باعث شد امام جمعه پاوه  که در دل مردم به پا خاسته بود از آنجایی که رئیس جمهور 3 تا از وزرایش را به بخش وراله فرستاده بود به نمایندگی مردم منطقه  اعلام نارضا یتی کند و در تاریخ 11/بهمن 87 از ایشان جهت توضیح اینکه چرا با مردم پاوه یاوران همیشگی انقلاب اینگونه رفتار شد در مورخه 18 همان ماه در تریبون نماز جمعه دعوت بعمل آورد و علیرغم آمادگی مردم جهت شنیدن توضیحات فرماندار - آقای بهمن از تاریخ شانزدهم به مرکز استان جهت انجام امورات اداری عزیمت کرده بودند  . بهر صورت ما از امام جمعه فهمیم پاوه  که از طرف مردم ابراز نگرانی کرده بودند کمال تشکر را داریم و به تاریخ دومین سفر استانی رئیس جمهور در یک جلسه خصوصی با حاج ملا قادر قادری متوجه شدیم که فرمانده محترم سپاه پاسداران و ریاست محترم اداره اطلاعات و امنیت شهرستان پاوه در حمایت و به همدردی مردم منطقه در طی نامه ای به ریاست جمهوری اعلام نگرانی کرده بودند که از حسن نیت این عزیزان نیز کمال تشکر را داریم .

 اما امیدواریم که رئیس جمهور عدالت محور در سومین سفر استانی  - بار دیگر عدالت را رعایت کند و به بطن مردم پاوه باز گردد و از آنان دلجویی کند                                                                                                                                          گر صبر تلخ است لیکن بر شیرین دارد 

نظرات 3 + ارسال نظر
ئومید حه بیبی شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:29 ب.ظ http://denguhawramani.blogfa.com/

سلام کاک مصطفی مطلب جالبی گذاشتین ممنون راستی منم آپم

دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ق.ظ

هم ولاتی شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:24 ب.ظ

این بار هم که رئیس جمهور به پاوه نیامد؟!!؟!
و به جای تخصیص بودجه و عمران و آبادانی شهرمان فقط وزیر نظامی به ژاوه فرستاد؟/!!!
پس این همه از آقای احمدی نژاد تعریف نکن !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد