روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

نسل سنجاب درروستای خانقاه روبه انقراض است.

اگر چنین پیش رویم سنجاب را هم باید به لیست گونه های منقرض شده منطقه چون قوچ ومیش وکبک و  کل وبز و...اضافه کرد. تلاش برای زنده گرفتن ، به عنوان مهمترین تهدید این جونده دوست داشتنی  شناخته می شود . در این میان ضعف اداره ی محیط زیست شهرستان پاوه ومسئولین واهالی روستایمان   محسوس است چرا که نظارت کافی در حفاظت از این حیوان انجام نداده ایم.

ازدیگر عوامل شکار می توان به  پایین بودن مبلغ جریمه برای شکار و قاچاق این حیوانات، اشاره کرد...

ه هم اکنون تنها 200 هزار تومان جریمه برای شکار غیرقانونی سنجاب‌ها تعیین شده است که در برابر مبلغ خرید و فروش آنها در بازارهای سیاه، عامل بازدارنده موثری به حساب نمی آید.در هر حال چنین جریمه کمی منجر به وقاحت قاچاقچیان حیوان می شود.در این خصوص باید جرایم به مراتب سنگین تری برای شکارچیان غیر مجاز حیوانات و قاچاقچیان حیوان در نظر گرفت.در غیر این صورت تجربه نشان داده است که قاچاقچیان با توجه به اندک بودن مبلغ جریمه ترجیح می دهند به اقدامات وقیحانه خود ادامه دهند زیرا حتی در صورت دستگیری یا محرز شدن جرمشان می‌توانند دوباره  در این خصوص فعالیت کنند.

«جای ما روی شاخه های بلند درختان بلوط وگردو است، نه درون این قفس های تنگ آهنین.آیا افسردگی وغمگین بودن ما درون این قفس ها، شما،انسانها را شاد وسرگرم می کند؟!!!

ما،حیوانات خانگی نیستیم،مااسباب بازی بچه های شما نیستیم، ما،سنجاب ها را دریابید.»


زنده گرفتن این حیوان به باغها وجنگل های منطقه  آسیب وارد می کند. سنجاب   های زاگرس که اغلب بر فراز درختان بلوط آشیانه دارند، به علت نقش   اساسی‌شان در بارور ساختن و حفظ جنگل های بلوط وگردو، عضو مهمی از اکو سیستم   دامنه‌های غربی و جنوب غربی سلسله کوه‌های زاگرس محسوب می شوند.

جهت آشنایی بیشتربااین حیوان زیبا اینجا را کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد