روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

روستای خانقاه

اجتماعیُ فرهنگی ُتاریخیُ مذهبیُ...

ویژه نامه انتخابات/به قلم سلمان مرادیان

33 سال از اولین انتخابات که به رفراندوم جمهوری اسلامی ، آری ، جمهوری اسلامی خیر معروف است گذشت .واضح است ده دوره ریاست جمهوری و هشت دوره مجلس درحال سپری شدن است که به تبع به همان اندازه که نقاط قوت خود را متبلور می کردند تا به خود مشروعیت بخشند ، دارای نقاط ضعف بودند در ایران دولتها و مجالس که با نام های قوه مجریه و مقننه شناخنه شده هستند ، در هر دوره چهره ها و اشخاص جدیدی را در لباس دو قوه به کرسی وضع و اجرای قوانین می نشاند . اما این آمدنها و رفتن ها جهت بهتر سازی احوال ملت که مردم را از کارگر و سرمایه دار، غنی و فقیر، با سواد و بی سواد، کوچک و بزرگ ، زن و مرد ، خلافکار و پلیس و ... در بر می گیرد را شامل می شود تا مجموع قوانین مصوب در مجلس که در حمایت از اقشار مختلف کشور است توسط دولت به وضع اجرا در آید .

در دوره هایی که از مجلس گذشت وعده های تحقق نیافته و جامه عمل به تن نپوشانده زیادی از کاندیداها و نمایندگانی که به مجلس راه یافتند را همگان در اذهان خود به یادگار داریم کسانی که آمدند و گفتند اگر رای بیاوریم اینگونه و آنگونه می کنم البته از 3 جهت می توان بر جمله ی فوق نگریست :

1-    کسانی که برای دست یابی به صندلی های داغ مجلس از هر ترفند و ادعایی حذر نمی کنند تا با  مشروعیت و مصونیت سیاسی که به دست می آورند به خواسته ها و اهدافشان نیل پیدا کنند

2-    شاید واقعا کارهایی هم کرده اند اما شاید با طرح ها و اقدامات آنان موافقت نشده و یا همان ضعف همیشگی نمایندگان که یک نماینده خوب در درجه اول باید دارای لحن و زبان کارآمد جهت پیشبرد اهداف باشد و سخنوری حاذق باشد که متاسفانه در سالهای اخیر به وضوح شاهد این ضعف بوده ایم و هستیم .

3-    اگر یکطرفه به قاضی نرویم ، باید خودمان را هم در کنار نمایندگان مقصربدانیم . یک کاندیداتور تمام سعی خود را به کار می بندد که رای کسب و به بهارستان راه یابد اما چرا یادمان می رود که گوینده هر سخنی می گوید و این شنونده است که باید عاقل باشد . ما خودمان چرا به هر کسی که هر چیزی می گوید اعتماد می کنیم و او را انسانی می پنداریم که از مدینه فاضله آمده و سخنانش هم باید تکریم شود . مقام معظم رهبری به کرات درباره اندیشه ی تحلیل و تفسیر سیاسی در نشست هایشان با اصحاب رسانه ،و گروه های مختلف جامعه و با لأخص جوانان به صحبت می نشینند و متذکر می شوند که اگر جوان ما دارای اندیشه ی سیاسی و اندیشه ای که قابلیت تحلیل و پردازش مسایل را نداشته باشد قطعاً دشمنان به راحتی می توانند سایه ظلم و نفاق را در کشور بپروراند . این مسئله انتخابات را به راحتی می توان آموزه مفیدی برای تلنگر زدن به اندیشه ی هر فردایرانی دانست . چرا که در مسئله انتخابات که یک مسئله مردمی است ، خود ما مردم در تعیین آینده مان سهیم هستیم . پس باید دقت کنیم که به چه کسی رای می دهیم و آیا این فرد همانی است که می تواند گوشه ای از زخم ها و دردهایمان را درمان کند . یک نماینده مجلس زبان  گویای مردم حوزه انتخابیه خودش است . پس علیرغم گذشتن از فیلتر شورای نگهبان یکبار دیگر هم باید از فیلتر خودمان عبور کنند و تنها کسی یا کسانی از صافی عبور می کنند که بتوانند حداقل نیاز ها و مشکلات ما را بعد از راهیابی به بهارستان حل و فصل کنند روستای خانقاه با جمعیتی بالغ بر 1500 نفر در آستانه ی انتخاباتی قرار گرفته که تاکید رهبر انقلاب بر حضور شور آفرین است و این انتخابات هم انشاءالله حضوری حماسی خواهد بود اما مردم خانقاه به چه کسی رای بدهند ؟

 

توصیه های ما به شما این است که به فرد زیر رای بدهید :

1-    فردی که اگر احساس کردید ، یک هزارم وعده هایی که می دهد شاید بشود به نحوی تحقق یابد

2-    فردی که خود را از فرشته ها و از دنیای دیگر بداند ( چون معمولاً همه کاندیدها به این اصل ملتزم هستند که ما از جامعه شما هستیم و دردتان را می شناسیم و درمانش می کنیم ، باور بفرمائید این چند سال که هر کسی درد ما را می دانست و به مجلس هم رفت فراموش کرد برای در مان زخم هایمان به پزشک بهارستان حرفی بزند )

3-    فردی که قول دهد ظرف 90 روز تله کابین برای آتشگاه احداث کند .

4-    فردی که مردانه قول دهد از بابا شیخ به سمت بیار پل ارتباطی بزند .

5-    فردی که ضمانت کند ظرف 3 ماه برای خانقاه اتوبان دو محوره و هر محور 5 باند احداث کند

6-    فردی که قول بدهد سه راهی خانقاه درست می شود و جاده کوله بازگشایی می شود .

7-    فردی که خود را ملزم به احداث سالن ورزشی سرپوشیده برای آقایان و خانمها بداند

8-    فردی که بتواند به مردم اطمینان دهد از وسط قبرستان عزیز آباد جاده احداث نشود .

9-    فردی که طرح هایی موردقبول همگان جهت ایجاد شغل برای جوانان خانقاهی در دست داشته باشد .

10-           فردی که وقتی رای آورد و به مجلس رفت حانقاه و مردمش را فراموش نکند و 6 ماه یکبار گزارش عملکرد ارائه دهد و هر دو ماه یکبار از حوزه انتخابیه سرکشی و جلسات علنی با مردم برگزار کند .

11-کسی که بااحداث دانشگاه ومراکز ومجامع علمی بارعلمی منطقه را ارتقاءدهد.


سخن آخر :

امروز با توجه به این امر که جمهوری اسلامی به حمایت مردم نیازمند است و نقش رسانه های بیگانه در بد جلوه کردن ملت وحکومت نسبت به هم از هیچ ترفندی دست بردار نیستند و همچنین محکوم کردن ترورهای دانشمندان کشورمان توسط معاندان ، باید حواسمان به انتخابات باشد که امروز گرگ و میش هر دو در یک لباس هستند تا ضربه بر مردم وارد کنند و انشاءالله دوستان ما در خانقاه عالمانه و روشنفکرانه در تعیین نماینده مردمی منطقه به پای صندوق می روند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد